Skrajutės

Skrajutės — vienas universaliausių rinkodaros įrankių verslo pasaulyje. Lengvai pritaikomos kiekvienai verslo šakai, produktui ar paslaugai, skrajutės jau keletą šimtmečių tarnauja siekiant skleisti bet kokią informaciją. Šis verslo pasaulyje puikiai žinomas spaudos gaminys neabejotinai išlaikė laiko ir technologijų testą, tačiau ar kada susimąstėte, kaip ir kada atsirado pirmosios skrajutės? Šiame straipsnyje trumpai apžvelgsime skrajučių evoliuciją nuo jų atsiradimo iki šių dienų.

 

Ankstyvaisiais viduramžiais klientą pasiekti būdavo kur kas paprasčiau: užtekdavo išeiti į centrinės aikštės vidurį ir garsiai rėkti savo turimą pranešimą aplinkiniams. Nenuostabu, kad tokie pašūkčiojimai ilgainiui įgriso, o turtingesni pirkliai netruko suvokti, kad svarbi informacija geriausiai perduodama popieriuje. Tad imta vieni kitiems platinti ranka rašytus informacinius biuletenius, kuriuose buvo išsamiai aprašomi naujausi karai ar ekonominiai veiksniai, galintys paveikti jų verslo interesus. Tokiu gan natūraliu būdu pasaulį išvydo pirmosios skrajutės.

 

Neužilgo išrasta spaudos mašina įnešė naujo vėjo komunikacijoje ir atnešė tuo laiku dar nematytą populiarumą skrajutėms. Iki tol rašytas žodis priklausė turtingiesiems ir galingiesiems, tačiau Gutenbergo išradimas suteikė žodžio laisvę paprastam žmogui. Tai ypač padėjo grupėms, ėmusioms abejoti monarchija bei bažnyčios galia, skleisti savo abejones ir idėjas plačiajai visuomenei. Skrajučių spauda tapo galingu įrankiu kiekvienam norinčiam visuomenei įbrukti savo politinius, religinius ar socialinius įsitikinimus, kadangi mažai informacijos gaunanti visuomenė buvo itin patikli.

 

Antrojo Pasaulinio karo metu skrajutės imtos naudoti propagandos skleidimo tikslais. Uždegančiais ir jautriais tekstais siekta įkvėpti karius bei pavergti piliečių širdis. Didesnei auditorijai pasiekti imtos naudoti įvairios skrajučių platinimo strategijos: informaciniai lapeliai buvo mėtomi iš lėktuvų, raketų, karšto oro balionų.... Vėliau šios strategijos pasitelktos šaltojo karo laikotarpiu.

 

Paskutiniais praėjusio amžiaus dešimtmečiais skrajutės tapo pagrindiniu partizaninės rinkodaros įrankiu. Tobulėjant spaudos mašinoms bei kopijavimo aparatams, tūkstančiai ryškiaspalvių skrajučių užpildė potencialių klientų namus, gatves, viešas vietas, pašto dėžutes ar net darbovietes. Kiekvienas verslas ar versliukas kovojo už vietą po saule, siekdamas būti pastebėtas bei išgirstas. Tai leido lietis kūrybiškumui: skrajutės įgijo netikėčiausias formas bei pavidalus.

 

Skrajutės išliko nepamainomu pagalbininku iki šių dienų. Universalumas bei geras kainos, kiekio ir efektyvumo santykis tapo skrajučių receptu į sėkmę. Šiuolaikinės technologijos leido šiuos ingredientus papildyti galimybe skrajutes maketuoti pačiam. Įvairios programos ar platformos teikia dizaino šablonus bei įrankius, padedančius vos per kelias minutes sukurti spaudai tinkamą, informatyvų gaminį.

 

Išbandyti skrajučių maketavimo įrankius galite čia.