Ne paslaptis, kad visiems norisi sukurti neišdildomą pirmąjį įspūdį, tačiau jį netikėtai gali sugadinti neapgalvoti dalykai. Remdamiesi savo patirtimi, pasidalinsime su Jumis dažniausiai pasitaikančiomis skrajučių kūrimo klaidomis ir sprendimais, kaip jų išvengti.

 

Nėra tikslinės auditorijos

Tikslinė auditorija – tai žmonių, kuriuos norite pasiekti, ratas. Reklama, skirta keliems šimtams suinteresuotų žmonių gali būti gerokai veiksmingesnė nei bandymas pasiekti milijoną, kuris priims tai kaip šlamštą.

 

Pirmiausia, verta savęs paklausti ar rodytumėte aukščiausios kokybės padangų reklamą žmogui, kuris neturi automobilio? Ko gero ne, nes turinys skirtas visiems prilygtų šaudymui iš lanko, nematant taikinio.

 

Klausimai, kuriais rekomenduojama remtis:

  • Kokios lyties ir amžiaus grupei skirta Jūsų prekė ar paslauga?
  • Kokios klientų vertybės atitinka Jūsų pačių vertybes?
  • Kokie Jūsų klientų pomėgiai, ką jie skaito ir kur jie lankosi?
  • Iš visų šių klausimų galima susidaryti potencialaus kliento - pirkėjo portretą, tad skrajutės turinys ir dizainas turėtų padėti su juo užmegzti kontaktą.
 
Iliustracija: tale026 for The Tea Company.

 
 
Turinio klaidos

Didžiausia klaida yra manyti, kad skrajutėje galima sutalpinti viską. Iš tiesų, dėmesiui pritraukti pakanka trumpos, bet skambios frazės ar kelių žodžių, atskleidžiančių turinį. Šiuo atveju, verta vadovautis posakiu „mažiau yra daugiau”.

 

Kitas svarbus aspektas – tinkamas šrifto ir jo dydžio pasirinkimas, kad atspausdinus skrajutę tekstas būtų lengvai įskaitomas. Rekomenduojama antraštes ar svarbiausius žodžius rašyti didesniu ar paryškintu šriftu nei įprastą tekstą, siekiant į juos atkreipti dėmesį. Norint įsitikinti ar pasirinktas šrifto dydis yra geras, galima atsispausdinti realaus dydžio skrajutę namie turimu spausdintuvu.

 

Taip pat, nereikėtų rašyti viso teksto didžiosiomis raidėmis, nes tokiu būdu sukuriamas pakelto balso tono įspūdis. Jas rekomenduojama naudoti tik tuo atveju, kai norima pabrėžti tą informaciją, kurią norima, kad skaitytojai pastebėtų. 

 

Prieš užsakant gaminį, labai svarbu įsitikinti, kad tekste nėra gramatinių klaidų, darančių neigiamą įtaką įvaizdžiui, todėl ruošiant skrajutes būtina atidžiai viską perskaityti. Už failų gramatiką yra atsakingas klientas, nes dėl didelės darbų apimties dauguma spaustuvių negali patikrinti kiekvieno failo atskirai.

 

 

Iliustracija: dribble.com


Prasta nuotraukų kokybė, autorinių teisių pažeidimai


Vizualinė informacija žmogaus dėmesį patraukia daug labiau nei tekstinė, todėl ji turi būti išskirtinė, įdomi, o svarbiausia – kokybiška. Kuriant skrajutes, rekomenduojama nuotraukų bei paveikslėlių raiška turėtų būti 300 – 350 dpi. 

Vizualinė informacija, skirta skrajučių spaudai gali būti:

 

  • Jūsų pačių fotografuotos nuotraukos ar pieštos iliustracijos (tokiu būdu užtikrinamas autentiškumas);
  • Nuotraukos ar paveikslėliai iš internetinių portalų;
 
Pastaruoju atveju susiduriama su autorinių teisių įstatymais. Dauguma atvaizdų internete priklauso asmenims, kurie jį įkėlė arba nusipirko komerciniam naudojimui, todėl siekiant išvengti teisinių pažeidimų, rekomenduojama naudoti savo kurtas arba nemokamą licenciją turinčias nuotraukas.
 

Svetainės, kuriose talpinamos nemokamos nuotraukos:
Pexels.com – platforma kurioje galite rasti nuotraukų be naudojimo teisių apribojimų.
stocksnap.io – nemokamos aukštos kokybės nuotraukos.
pixabay.com – daugiau nei 410 000 nemokamų, aukštos kokybės nuotraukų, iliustracijų.
negativespace.co – nemokamos HD kokybės nuotraukos.
splitshire.com – nemokamos nuotraukos be naudojimo teisių apribojimų.

 

 

Iliustracija: envato.com


Netinkamas formatas

Maketų formatai turi atitikti mūsų spaudos standartus. Jei nusprendėte maketuoti spaudos gaminį patys ir nesate tikri kaip tai taisyklingai daryti, galite parsisiųsti paruoštus maketų formatų šablonus (mock up‘us), kuriuose linijomis nurodomos spausdinimo, pjovimo ir saugios zonos ribos.

Atsisiųskite maketų formatų šablonus čia.