Juk vaizdų įtaka mums tikrai didelė — tinkamai parinkta, kokybiška nuotrauka gali tapti tuo kabliuku, kuris tvirtai užkabins ir nutemps mus tiesiai į pirkinių krepšelį. Galiu drąsiai prisipažinti, kad kai kuriuos prekių ženklus socialiniuose tinkluose seku vien dėl įkvepiančių, stilingai kuruojamų nuotraukų galerijų. To dėka mano, kaip potencialios klientės, nuomonė apie šiuos prekių ženklus iš grynai vartotojiškos keičiasi į draugišką — juk jie supranta mane ir vadovaujasi panašiomis vertybėmis. Kam tai galėtų nepatikti? 


Negaliu nepaminėti, kad profesionalai bet kurį darbą padarys geriau ir, ko gero, greičiau. Visgi, jeigu esate pradedantys verslininkai ir planuojama fotosesija nėra itin sudėtinga  — siūlau drąsiai pamėginti susitvarkyti su šia kūrybine užduotimi patiems. Tai gali būti netgi smagi komandinė veikla. Viliuosi, kad ilgainiui kokybiški vaizdai taps jūsų verslo vizitine kortele.


Po šios neilgos įžangos, siūlau pereiti prie praktinių patarimų:


Visų pirma, pašalinkime vieną kliūtį iš kelio — ar derėtų rinktis fotoaparatą, ar mobilųjį? Klasikinis išsilavinimas sufleruoja pirmąjį, tačiau turiu pripažinti kad daugelio iš mūsų turimi išmanieji telefonai kuria nuotraukas, kurių kokybė tikrai pakankama internetiniams, o dažnai ir spaudos projektams. Tereikia vadovautis keliomis paprastomis taisyklėmis ir nepersistengti su „pagražinančiais” filtrais:

 

  • Nusivalykite objektyvo lęšį! Šis patarimas gali atrodyti elementarus, bet nustebtumėte, kaip tai svarbu vaizdo kokybei ir kaip dažnai šis žingsnis tiesiog praleidžiamas.
 
  • Kruopščiai sufokusuokite vaizdą — automatinio fokusavimo negana, jeigu siekiame tikrai aukštos kokybės, aštraus vaizdo.
 
  • Telefoną visada laikykite kuo stabiliau. Jei įmanoma — raskite atramą, pavyzdžiui, atremkite alkūnes į stalo paviršių.
 
  • Pagalvokite, koks nuotraukos formatas (vertikalus ar horizontalus) jums pasitarnaus labiau.
 
  • Jei turite stovą, panaudokite, nes jis padės jums išlaikyti vienodą stilių ir tą patį fotografavimo kampą.
 
 
Dabar galime pereiti prie to, kas aktualu dirbantiems su bet kokia technika:
 
  • Apžiūrėkite savo produktus ir jų pakuotes. Geriau pradėti dirbti su kuo mažiau pažeistais produktais ir pakuotėmis, antraip turėsite sugaišti daug laiko retušuodami nepageidaujamas detales. Visada galima pamėginti sudėlioti kompoziciją taip, kad probleminės vietos būtų paslėptos nuo objektyvo.
 
  • Susidraugaukite su šviesa. Jos turėtų būti kuo daugiau, tačiau netiesioginės. Gera idėja: fotografuoti prie didelio lango, net ir apniukusią dieną. Šešėliai bus švelnūs ir išsklaidyti. Bloga idėja: daug tiesioginės šviesos, kuri sukurs aštrius, tamsius šešėlius (lauke, saulėkaitoje, kai saulė aukščiausiame taške). Keli skirtingo atspalvio (temperatūros) šviesos šaltiniai (šviesa nuo lango + vidaus apšveitimas).
 
  • Pasiruoškite. Peržiūrėkite pavyzdžius ir atraskite stilių, kuris jums artimas. Dažnai atkurti socialiniuose tinkluose matomas nuotraukas nereikia daug pastangų, tik šiek tiek planavimo. Apgalvokite foną ir aplinką — keli didesni spalvoto ar balto popieriaus lapai gali visai kokybiškai „įrėminti“ jūsų produktą. Siekiantiems individualumo verta pagalvoti apie rekvizitus arba, paprastai tariant, objektus, kurie papildytų kompoziciją. 
 

  • Įsijauskite. Visada naudinga užduotis — sugalvoti keletą įvairių segmentų atstovų ir skirti laiko įsigilinti, kokius vaizdus jie tikisi išvysti jūsų tinklapyje ar socialiniame tinkle.
 
  • Išbandykite skirtingus rakursus. Kartais savo kompoziciją verta apeiti iš visų pusių, kad įsitikintumėme, kuris kampas geriausias. Galbūt jūsų produktas itin gražiai atrodo nufotografuotas tiesiai iš viršaus, o gal tūris ar tekstūra geriausiai atsiskleidžia 45 laipsnių kampu?
 
  • Kompozicija aukščiau visko! Išdėliokite visus objektus taip, kad dėmesys kryptų būtent ten, kur reikia. Kaip tai padaryti? Pamėginkite vadovautis klasikine trijų ketvirčių taisykle. Teigiama, kad linijų susikirtimo taškai yra būtent tos nuotraukos vietos, kur natūraliai krypsta mūsų žvilgsnis.

 

Prieš atsisveikinant, norėčiau pateikti keletą argumentų, kurie padės geriau suvokti, kodėl visa tai tampa vis svarbiau. Šių dienų situacija leidžia sėkmingai derinti skaitmenines ir tradicines rinkodaros priemones, jomis pasiekiant platesnį vartotojų ratą, tačiau dėl tos pačios tikslinės grupės dėmesio dažnai varžosi daugybė paslaugų ir produktų kūrėjų. Kitaip tariant — norėdami išsiskirti, turėsite pasistengti. Kokybiški vaizdai pravers ne tik internetinės parduotuvės galerijai, bet ir maketuojant vizitines korteles, skrajutes, aktyviai dalyvaujant socialiniuose tinkluose.


Ne paslaptis, kad keletą kartų per savaitę visa mūsų komanda peržvelgia naujausias pagamintas vizitines korteles — ne vien tam, kad įvertintume spaudos kokybę, bet ir iš paprasčiausio smalsumo, nes mums įdomu, kaip žmonės kuria, kas jiems gražu. Visad nudžiugina taikliai parinkti vaizdai, kruopščiai prie maketo priderinti logotipai, šriftai... 


Ofsetinė spauda leidžia jums mėgautis aukščiausia kokybe, todėl paruoškite failus taip, kad išnaudotumėte visą įmanomą potencialą (į tai įeina ir nuotraukų paruošimas!) ir jūsų akį džiugins išskirtinės vizitinės kortelės, skrajutės, atvirukai ir kiti spaudos gaminiai.