Spaustuvė KLIK

Naujieji metai įskriejo kartu su vėjo gūsiu ir baigia nepastebėti nusinešti antrąjį mėnesį. Tad trumpam nusprendėme klestelėti ant minkštasuolių su kavos puodeliais rankose ir aptarti pirmuosius šių metų mėnesius. Padiskutavome apie naujausius spaudos vėjus pasaulyje bei paskutinius užsakytus darbus. Nejučia vienai minčiai vejant kitą, ėmė ryškėti populiarėjančios spaudos gaminių mados ir tendencijos. Jas ir apžvelkime.

 

Genialus dizainas slypi paprastume

 

Kai sukiesi tarp skirtingų spaudos darbų, nesunku pastebėti tam tikras dizaino tendencijas, kurios pamažu ima dominuoti. Šiai dienai galime išskirti tris pagrindinius sparčiai populiarėjančius spaudos dizaino aspektus: minimalizmas, pastelinės spalvos bei žaidimas tekstu. Tai atsispindi tiek vizitinių kortelių, tiek skrajučių, atvirukų ar kvietimų maketuose. Minimalizmas jau kurį laiką karaliauja vizitinių kortelių spaudoje, tačiau ši tendencija skverbiasi ir į kitus spaudos gaminius. Vis dažniau vengiama perteklinės informacijos, pasitelkiami QR kodai, pasirenkamos intriguojančios frazės ar klausimai, skatinantys apsilankyti nurodytame puslapyje ar socialiniuose tinkluose, kur pateikiama gaminių galerija ar kita papildoma informacija. Teksto ar grafinių elementų kiekis itin atsargiai pasveriamas, dažnai dominuoja tuščia erdvė bei esminiai elementai. Greičiausiai tai skatina žaismingiau elgtis su naudojamu tekstu. Dažnai informacija įgauna tam tikra formas, tekstas rašomas itin didelėmis raidėmis, pabraukiamas, nuspalvinamas ar kaip nors kitaip išryškinamas esminis žodis. Dizaine dominuoja švelnios, pastelinės spalvos, kurios dažnai nustebina netikėtais deriniais.

Vizitinės kortelės

 

Įkvėpimas gamtoje

 

Kad ir kaip keistai tai nuskambėtų, gamta jau kurį laiką sukasi spaudos dizaino mados viršūnėse! Natūralu, gamtos vaizdai asocijuojasi su tuo, kas natūralu, švaru, tvaru, sveika ar gyvybinga. Tai puikiai papildo pastaruoju metu populiarėjančias ekologijos idėjas. Grafiniams elementams pasirenkami augalų motyvai, dominuoja žemės paletės spalvos: ruda, rusva, žalia, gelsva, ir kt., kurias itin patogu ir lengva pritaikyti skirtingiems verslams.  Kad ir kaip viliotų naujos mados, svarbu aklai nepulti jų pritaikyti sau. Pasverkite, ar šiuo metu populiarėjančios tendencijos tinka jūsų veiklai ar kuriamam prekės ženklo identitetui! Vizitinės kortelės, dovanų kuponai, skrajutės bei kiti spaudos gaminiai turėtų sietis tarpusavyje stiliumi ar tam tikrais elementais.

Vizitinės kortelės

Žalia, žalia, kur dairaisi

 

Tvarumo bei ekologijos idėjos ima vis tvirčiau ir patogiau įsitaisyti spaudoje. Natūralu, juk dideli pokyčiai pirmiausia turi prasidėti nuo kasdienių nedidelių dalykų! Pastebėjome, kad šiuo metu aktualiausia: gamtai draugiškos pakuotės, griežtas NE pertekliniam plastikui bei tvarus spaudos gaminių naudojimas. Kasdieniame gyvenime jau tapo įprasta vengti plastiko, rūpintis daugkartinio panaudojimo pakuotėmis, su savimi nešiotis medžiaginį maišelį, rūšiuoti... Spaudos kontekste vis dažniau vengiama laminuoti vizitines korteles ar kitus nedidelius spaudos gaminius. Laminavimą kompensuoja gaminiui pasirenkamas tvirtesnis, kokybiškesnis popierius. Jei visgi be laminato išsiversti neįmanoma, ieškomos gamtai draugiškesnės alternatyvos. Plastiko vengiama ir pakuojant. Vis dažniau dėmesio centre atsiduria ekologiškos, perdirbto popieriaus, mažiau aplinką teršiančios pakuotės, kurias paprasta rūšiuoti ar panaudoti pakartotinai.