1. Spauda: ofsetinė ar skaitmeninė?


Ofsetinė spaudos technologija kokybės prasme visada turėjo pranašumų, lyginant su skaitmenine. Visų pirma taip yra todėl, kad dažas spausdinant ofsetu yra įgeriamas į popierių, o spausdinant skaitmenine technologija jis užnešamas ir „užkepamas“ ant paviršiaus. Būtent todėl, spausdinant skaitmenine technologija, vizitinėms būtinas laminatas, tam, kad dažas neteptų kito paviršiaus ar rankų.

2. Kada būtinas laminatas?


Kaip minėjome ankstesnėje pastraipoje, laminatas būtinas spausdinant skaitmenine spauda, kad apsaugotų kitus paviršius nuo galimo tepimo (tai ypatingai jautru, kai bent viena vizitinės kortelės pusė dengiama fonu). Laminatas kartais dedamas ir ant ofsetiniu būdu atspausdintų vizitinių kortelių. Tačiau tai dažniau daroma dėl ilgalaikiškumo ar jų naudojimo tam tikromis sąlygomis pvz. lauko stende.

 

3. Vizitinių kortelių popierius: kreidinis ar ofsetinis?


Popieriaus pasirinkimas yra skonio ir maketo suderinamumo klausimas.

 

Nuo ankstesnių laikų įprasta, kad vizitinių kortelių spaudoje dominuoja skaitmeninė spauda, dėl galimybės prisitaikyti prie mažesnių tiražų. Būtent šios technologijos dėka kreidinis popierius tapo standartu Lietuvos rinkoje. Tačiau tobulėjant technologijoms ir atsirandant įdomiems internetinių technologijų sprendimams, ofsetinė spauda kainų prasme tapo prieinama ne tik profesionalams, spausdinantiems didelėmis apimtimis, bet ir paprastam vartotojui, vertinančiam kokybę ar inovacijas. Ofsetinė spauda ne tik puikiai spausdina ant kreidinio popieriaus neiškreipdama spalvų, bet turi galimybę išlaikyti tolygų spalvų dengimą ant storo ofsetinio popieriaus. Pasiekti tokį stabilumą skaitmenine spauda yra sudėtinga, o kartais net ir neįmanoma.

 

4. Teisingas vizitinių kortelių maketo paruošimas.


Kiekviena spaustuvė turi savo paruošimo spaudai taisykles ir dizaineris, kuris ruošia jums maketą, turėtų jas perskaityti. Kaip bebūtų, visiems verta žinoti kelias taisykles

1. Labiausiai tinkamas vizitinių kortelių maketo formatas spaudai yra PDF failas.
2. Rekomenduojama naudojamų paveiksliukų (tuo pačiu ir logotipų) raiška turėtų būti ne žemesnė nei 350 dpi
3. Naudokite užlaidas, kad pjovimo metu nenusipjautų svarbūs objektai. Taip pat rekomenduojama nedėti svarbių objektų per arti krašto.
4. Venkite RGB objektų (jie naudojami internetui), spaudai naudokite CMYK objektus ir spalvas (daugiau skaitykite čia).


Jei jūsų įmonė yra maža ir dar neturi sukurtų prekės ženklo bei vizualinio identiteto taisyklių, savo vizitinių kortelių maketą galite susikurti pats, naudojantis e-spaustuvėse jau paruoštais vizitinių kortelių maketų šablonais. Šie maketų šablonai jau pritaikyti spaudai ir paprasti naudoti, belieka įkelti kokybiškus paveikslėlius ir įrašyti savo duomenis.

 

5. Kaina ar kokybė. O gal abu kartu?


Taigi, kaip pasitikrinti ar vizitinių kortelių kaina teisinga ir atitinka siūlomas paslaugas?

 

1. Pasitikslinkite, kokia bus naudojama popieriaus gramatūra ir spaudos technologija. Ofsetine spaudos technologija spausdinamos vizitinės sąlyginai turėtų kainuoti brangiau, tačiau didėjant tiražui, šia technologija spausdinami gaminiai įgyja ne tik kokybės, bet ir kainos pranašumą.
2. Vizitinėms kortelėms, spausdinamoms skaitmeniniu būdu, reikalingas laminatas (tam kad neteptų kito paviršiaus ar rankų). Pasitikrinkite ar tai įskaičiuota į sąmatą.
3. Pristatymas. Gerai, jei spaustuvė yra tame pačiame kieme, kitu atveju paskaičiuokite, kiek laiko jums kainuos nuvykimas iki vietos, stovėjimo paslauga ir kuras. O gal verta užsisakyti kurjerio ir taip išpopuliarėjusią pristatymo į paštomatą paslaugą?
4. Ir taip, jei įmonėje yra keli darbuotojai, verta užsakyti vizitines keliems asmenims iš karto, dėl pristatymo kaštų ir laiko taupymo.

 

Nepamirškite, kad mažos smulkmenos žymi didelių galimybių pradžią. Išnaudokite jas teisingai.