Spalvų reikšmės: kodėl maketuojant vizitinę kortelę svarbu tinkamai parinkti spalvas?

Atlikti rinkodaros tyrimai rodo, kad daugiau nei 80 proc. vizualios informacijos yra susieta su spalvomis. Spalvos gali padėti ne tik identifikuoti ar įsiminti gamintoją, bet ir perteikti saugumo jausmą, sukurti prestižą ar stimuliuoti pirkimą.

 

Trumpai tariant, tai reiškia, kad spalva gali padidinti arba sužlugdyti produkto pardavimus.

 

 Spalvos pasirinkimas ir vientisumas identitete

Pagal pasaulio prekės ženklų TOP 100 (nustatomas pagal prekės ženklo vertę), išanalizavus kiekvieno prekinio ženklo logotipą nustatyta, kad savo identitete įmonės dažniausiai naudoja: mėlyną spalvą (33 proc.), raudoną spalvą (29%), juodą arba pilką naudoja 28% ir 13% naudoja geltoną arba auksinę spalvas. Iš jų 95% jų naudoja tik vieną ar dvi spalvas ir tik 5% naudoja daugiau negu dvi spalvas.

 

Kaip nesuklysti renkantis spalvas?


Kiekviena spalva iššaukia skirtingą žmonių reakciją, todėl kai kurių spalvų naudojimas tam tikrose verslo srityse yra labai pageidaujamas, o kai kuriose tos pačios spalvos yra tabu. Pavyzdžiui raudona asocijuojasi su aistra ir instinktyviu atsaku. Ši spalva didina širdies plakimo ritmą, kvėpavimo tempą ir aktyvina hipofizės veiklą, todėl ji labai tinkama maisto pramonės įmonėms, sporto renginiams ar įstaigoms reklamuoti, tačiau visai netinkama sveikatos įstaigoms, agrokultūros sričiai ar eko produktams. Mėlyna yra bene pati populiariausia spalva prekės ženkluose. Mėlyna siejasi su lengvumo pojūčiu ir patikimumu, todėl mėlyna spalva puikiai tinka verslo, finansiniam sektoriui. Žalia asocijuojasi su ramybe, gaivumu ir sveikata. Tačiau šios spalvos reikšmės gali keistis priklausomai nuo jos tonų. Sodriai žali spalvos tonai labiau siejami su prabanga, šviesiai žali – su ramybe. Todėl žalia spalva tinkama sveikatos įstaigoms, ekologiškiems produktams, aplinkos tvarkymo įstaigoms ir t.t.

 

Spalvos gali būti skirstomos į dvi skirtingas kategorijas: šiltos ir šaltos spalvos. Šiltos spalvos yra siejamos su energija, šaltos spalvos labiau siejamos su ramybe ir saugumu.

 

Taip pat, būtina paminėti, kad siekdami padaryti didesnę įtaką, vizitinėje kortelėje naudokite tas spalvas, kurias naudojate visoje verslo koncepcijoje – logotipe, internetinėse svetainėse, produktuose ir kitur.


Šriftai vizitinėje kortelėje – gražu, negražu? O gal tinkamo šrifto panaudojimo reikšmė yra kur kas didesnė?

Nors iš pirmo žvilgsnio šrifto pasirinkimas atrodo gana paprastas dalykas, tačiau atėjus tam momentui, dažnas pradedame dvejoti - kokį šriftą rinktis, jei jų yra visa galybė?

 

Iš tiesų, šrifto pasirinkimas nėra tik grožio ar nuomonės klausimas. Kiekvienas šriftas naudojamas kartu su kitais elementais atlieka tam tikrą funkciją ir sukuria nuotaiką.

 

 Palyginimui, pagalvokite apie tai, ką jūs dėvite ir ką jūsų drabužiai „komunikuoja“ apie jus. Žmonės gali teisingai ar neteisingai daryti prielaidas apie jūsų stilių, asmenybę, socialinę ir ekonominę padėtį, amžių (amžių, kurį norite deklaruoti), ar įspūdį, kurį norite padaryti. Skirtingos progos ir situacijos taip pat reikalauja atitinkamų drabužių pvz. darbo pokalbiui nesirengsite maudymosi kostiumėlio ar atvirkščiai, per savo atostogas nepatogiai jausitės su kostiumu paplūdimyje. Lygiai tas pats yra su šriftais: tuo pačiu šriftu nereikėtų reklamuoti duonos skrebučių ir prabangių laikrodžių.

 

Todėl, jūsų šriftai turi būti pasirinkti atsakingai ir tikslingai t.y. pasitikrinkite: ar jūsų šriftas nesako „paplūdimio atostogos”, kai turėtų būti sakoma „darbo pokalbis”? Ar jūsų šrifto „aprangos” elementai prieštarauja, ar jie papildo vienas kitą? Ar jie efektyviai perteikia savybes, kurias norite pristatyti? 

 

Taigi, svarbu suprasti, kad kiekvienas šriftas, kaip ir spalva, iliustracija ar kitas vizualinis sprendimas sukuria tam tikrą nuotaiką. Todėl atsižvelgiant į jūsų įmonės ar produkto komunikaciją, savo vizitinei kortelei galite rinktis rimtą, žaismingą ar elegantišką šriftą, tačiau jei dvejojate ar pasiklydote tarp jų gausybės, geriausia yra rinktis paprastus ir laiko patikrintus šriftus. Taip pat, atkreipkite dėmesį, ar jūsų šriftas palaiko lietuviškus simbolius.

 

 

Be jau aprašytų spalvų ir šriftų yra ir kitų elementų, kurie padeda sukurti tam tikrą įspūdį. Pavyzdžiui, kontrastas, kurio pagalba galima išskirti  pageidaujamas  vietas  tekste  ar  bendrai  leidinyje,  taip  pat  sukurti  originalų, dėmesį pritraukiantį teksto išdėstymą. Linijos padeda išdidinti, nukreipti ar sukurti judėjimo įspūdį. 

 

Simetrija, asimetrija, peršviečiamumo įspūdis, hierarchija ir visi kiti elementai gali palengvinti žinutės perdavimą, padaryti prekės ženklą labiau įsimintiną. KLIK vizitinių kortelių šablonuose panaudojome didžiąją dalį šių ir kitų elementų, jums tereikia, priimti tinkamą sprendimą ir pasirinkti jūsų verslui labiausiai derantį. Pirma įvertinkite informaciją, kurią norite perteikti vartotojui, jos kiekį ir emociją, kurią transliuoja jūsų verslas. Pagal tai rinkitės spalvą, šriftą, atkreipkite dėmesį, ar kiti vizitinėje kortelėje esantys elementai papildo jūsų žinutę. Jei nesate tuo tikras, tuomet rekomenduojame rinktis kuo paprastesnį, klasikinį dizaino sprendimą. 

 

Pabaigai norime, tiesiog palinkėti, nesustoti ieškoti, domėtis ir kurti!